top of page
  • תמונת הסופר/תAngel S

ברוכים הבאים ל #יומני_קנאביס - מסע התמודדות והחלמה

עודכן: 18 באפר׳ 2023

יומני קנאביס הוא פרויקט תיעוד שהתחלתי עבור עצמי למעקב השינוי שחל בי מהרגע שקיבלתי רישיון לקנאביס - צרכתי לפני כן אך פחדתי להיעצר אז שתקתי.


חלק מהתיעוד אלו מחשבות שלי לפני, תוך כדי ואחרי צריכת קנאביס וההשפעה של הצמח בהתמודדות עם פוסט טראומה מורכבת, קרוהן ופיברומיאלגיה (חלק מהטקסטים מכילים טריגרים). חלק מהפוסטים עוקבים אחר מאבק של מטופלי הקנאביס הרפואי ברפורמה שמשרד הבריאות כפה עליהם החל מ-2019 (הכשלים לא נפתרו ובחלק מהתחומים אף החמירו).

תוך כדי כתיבת יומני קנאביס הפכתי לפעיל.ת לגליזציה.

- מוזמנים לשתף מכאן או מהפייסבוק במתן קרדיט לי. - אין לראות בכל הכתוב המלצה או אי המלצה לצריכה של קנאביס לצורך רפואי או לצורך פנאי. הטקסט בעיקרו תיעוד עצמי. איני רופאה ולא מוסמכת לתת המלצות רפואיות. - כל הכתוב דעתי האישית וניתן לא להסכים איתה, עשו זאת בצורה מכובדת. - חלק מהטקסטים עלולים לעורר טריגרים ותחושות קשות, אם זה המצב תפנו לעזרה ושתפו בקושי. קורה שאנשים זרים קוראים פוסט ומזדהים או פונים אליי בפייסבוק בפרטי לחלוק ולשתף בכאב והתמודדות (הפוסטים בפייסבוק ציבוריים וניתנים לשיתוף וקריאה על ידי כל אדם, כמו גם באתר)


בעקבות "חורים" בזיכרון שהתחילו לי בגילאי ילדות התחלתי לתעד את החיים שלי בכתב. מגיל 14 מתעדת לעצמי בסוג-של-רצף את החיים שלי, יומן פיזי שהתחלתי ב2009 באשפוז פסיכיאטרי, ו- 2 בלוגים שהיו לי בישראבלוג (במקור היה 6 ואין לי מושג מה קרה איתם 😨).


לא ידעתי מה מטרת התיעוד אבל חשתי צורך, אולי כי עברתי דברים שנראו לי כל כך הזויים שאם לא אתעד אותם - בעתיד אחשוב שהמצאתי את זה. ב 2017 קלטתי שיש לי בלאק-אאוט מתקופות שונות בחיים; בשנה הזוהתפרצה לי פוסט-טראומה מורכבת אך לא ידעתי לתת שם למה שקורה לי, יכולתי רק לתעד סימפטומים ולגשת עם זה לרופאים. הייתי בסוף לימודיי הסטודנטיאליים, תחת כדורים פסיכיאטריים ובמצב נפשי רעוע מכדי להמשיך לתפקד כרגיל. התכנים שכתבתי בבלוגים של גיל התבגרות מבולבלים וחלק מאוד טריגריים. הייתי עמוק בשנאה עצמית, הפרעות אכילה ופגיעה עצמית, דיכאון עמוק - את הסימפטומים האלו הסתרתי והצגתי תפקוד במסגרת פנימייה; למדתי שאנשים מתרחקים כשאני בכאב שלי ורוצים שאהיה בסדר. הייתי צריכה להרגיש את הכאב, להכיר, להבין ולעבד כדי לשחרר אותו... ולסביבה היה קשה להכיל אותי כואבת. הבלוגים היו ההוכחה שלי שלא המצאתי את הכאב שלי. אחת החוויות שעברתי באופן קבוע מהסביבה זה השתקה של הכאב שלי, מילים כמו "הגזמה" ו"רגישות יתר" הכתירו אותי. בפייסבוק פרסמתי טקסטים מתקופת התפרצות מחלת קרוהן, לפני שידעתי מה זה קרוהן ואלו היו רק "תסמינים": כאב פיזי ונפשי שסחבתי על עצמי שנים זכה להתעלמות והשתקה, כי לחפור לעומק ולטהר את שורש הבעיה כאב מדיי לסביבה. החלטתי שאני עושה את זה לבד בדרכי שלי. גם הכאב הפיזי (שאחר כך התברר כתסמיני פיברומיאלגיה) תועד בפייסבוק שהפך מקום המפלט שלי לאחר סגירת ישראבלוג.



זעם אלו אחד הרגשות שהניעו אותי לפעולה. זעם על המערכת "שדפקה" אותי זעם על עצמי שלא יכולה להיות פחות רגישה ופשוט "רגילה"


זעם על כל המסגרות שדחפו לי כדורים במקום להעניק לי טיפול רגשי מעמיק. למסגרות היה חשוב שאתפקד בתוך המסגרת יותר מאשר שאתגבר על הבעיות שלי. היו לי ציונים גבוהים (כמו הדיכאון שלי) בתיכון. מצאתי דרכים לבטא את עצמי ואת הכאב שלי בלי לדבר עליו בגלוי - פרויקט הגמר שלי עסק בהתמודדות נפשית, הייתי במגמת גרפיקה ויצאו לי 12 ציורי שמן על בד שהצגתי בסוף שנה. הפסקתי לצייר לתקופה ובשנה האחרונה חזרתי, תוכן הציורים שלי השתנה ואני מייחסת את השינוי לקנאביס. את הטקסטים המקוריים מפייסבוק אעתיק לכאן כמו שהוא (בציון תאריך פרסום)

לחלק אוסיף הערות. חלק מהפוסטים יהיו אוסף טקסטים מתאריכים שונים. מה שירגיש לי נכון, אין פה נוסחה אחידה.

 

חלק מהפוסטים יכילו אזהרת תוכן - תוכן שעלול להיות קשה לקריאה.

פוסטים אלו פרסמתי גם אצלי עם אזהרת טריגר. מומלץ להירשם לעדכונים כדי לקבל התראה כשאעלה פוסט 🤩 פוסטים לפי סדר (מתעדכן אחת לתקופה) #יומני_טרום_קנאביס 2010-2016 #יומני_טרום_קנאביס 2017-2018 #יומני_קנאביס 1 ~ שלב ראשון בהחלמה: להכיר בבעיה #יומני_קנאביס 2 ~ יציאה מארון הבושה ולקיחת אחריות על חיי||תחילת נזקי הרפורמה #יומני_קנאביס 3 ~ שינוי תודעה ראשוני||הרפורמה כאן #יומני_קנאביס 4 ~ לראות אותי במבט חיצוני||הבטחות פלסטר #יומני_קנאביס 5 ~ הוראות הפעלה להחלמה #יומני_קנאביס 6 ~ למה לא מתלהבת מהבטחות בתחום הקנאביס #יומני_קנאביס 7 ~ ספין חדש כל שבוע (כבר כמעט שנתיים) #יומני_קנאביס 8 ~ עייפות ממחאות ותחושת תקיעות #יומני_קנאביס 9 ~ אופטימית עד שנלקח ממני קנאביס בעקבות רפורמה||הצעת חוק הלגליזציה #יומני_קנאביס 10 ~ פוסטראומה, פיברו והבטחות בחירות #יומני_קנאביס #קרוהן #פיברומיאלגיה #PTSD #החלמה

גילוי נאות: הכותבת הינה מטופלת בקנאביס רפואי בעלת רישיון ואין בכתבים ניסיון לעודד טיפול כזה ו/או אחר ללא גורם מקצוע. *קנאביס רפואי הוא "סם מסוכן" כהגדרתו בפקדת הסמים (התשל"ג 1973), והשימוש בו מותר אך ורק לבעלי רישיון מתאים לפי הפקודה ובהתאם למרשם רופא מוסמך.

236 צפיותתגובה 1

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page