top of page

יום הקנאביס 2022 בישראל

עודכן: 24 באפר׳ 2022


חוויה אישית מיום הקנאביס הבילנאומי


יום הקנאביס הבינלאומי מצוין ברחבי העולם ב 20.4 כל שנה, גם בישראל מציינים אותו באירועי מחאה/ הפגנה/ פיקניק. כל שנה הקונספט קצת שונה אבל הרעיון זהה - לחגוג את הצמח במדינות בהן יש לגליזציה מלאה, ולדרוש שחרור מוחלט שלו במדינות בהן עדיין יש הגבלות, כמו בישראל.


 

שמי אנג'ל ואני אקטביסטית בתחום הקנאביס ולגליזציה מ 2014. זה התחיל מדעה שלכל אדם יש זכות להחליט על גופו והפך לתרופה שלי לאחר התפרצות כמה מחלות כרוניות, אפשר לקרוא על כך בהרחבה ב #יומני_קנאביס

ב 2016 באתי לליל הבאנגים הראשון שלי בגן הוורדים בירושלים, האירוע היה בסגנון פיקניק עם מוזיקה וריחות וויד באוויר.

ב 2019 הגעתי לפיקניקנאביס בירושלים בתור מטופלת והייתה מחאה של מטופלים לביטול הרפורמה בנוסף לחגיגות הרגילות של צרכני הפנאי ודרישה ללגליזציה מלאה.


השנה היו לי ציפיות גבוהות מ - 2 אירועי קנאביס שהתרחשו באותו יום במקביל, אחד בירושלים ואחד בתל אביב.

התרגשתי לקראתם כי לפי התכנון היו אמורים לקיים דוכן הסברה, הפעלות לילדים, מוזיקה חיה ועוד…


ביום רביעי קמתי בכאבי תופת עם התקף פיברו והגעתי לתל אביב באיחור ממה שתוכנן.. לקח לי זמן למצוא את המיקום המדויק בספורטק צפון; השנה יום הקנאביס יצא יחד עם חול המועד פסח (וגם פסחא למי שחוגג) אז היו המון אנשים בחוץ😅


במתחם האירוע הייתה במה, שמשיות, עמדות הפעלה לילדים, איזור תערוכה של "אני מאשים", אזור לציור וגרפיטי, איזור מחצלות וכריות לנוח עליהם וגם שירותים ניידים לבאי האירוע.




במהלך האירוע חולקו חולצות וארטיקים, פגשתי חברים שלא ראיתי שנה והכרתי גם כמה חדשים.

היה מתחם של שולחנות עם אביזרים נלווים לקנאביס ומוצרים משלימים לקנאביס




פגשתי חברים ומטופלים שיקרים לליבי וחילקתי קצת מתנות ברקיחה אישית לכמה מהם 🥰 😘

❤️ 🧡 💛 💚 💙 💜

(אני בתפקיד הילדה)


מלבד חברים יצא לי לדבר עם ח"כ שרן השכל ולספר לה על הצרכים שלי בתור חולה מורכבת, סיפרתי לה על הדברים שאני עושה כדי לשמור על בריאותי (תוך כדי עבירה על החוק) ועל צורות שימוש בקנאביס שלא "חוקיות" במדינת ישראל אבל מוכרות בשאר העולם : אנדומטריוזיס למשל לא נמצא בכלל בהתוויות לקנאביס רפואי, אבל במדינות לגליזציה יש טמפונים מועשרים ב THC וחמאות/ שמנים למריחה חיצונית שעוזרים בלי למסטל את המטופלת; דיברתי איתה גם על היתרונות הקוסמטיים שיש לצמח להציע בטיפול בעור רגיש/ מודלק/ מצולק בתקווה שהשימוש הקוסמטי יוכנס לתיקון החוק.


אחרי השעה 4:20 והורדת ראש/ עישון ג'וינט ציבורי של משתתפי האירוע היה טקס חלוקת פרסים לאנשי העשור, אנשי השנה ועוד קטגוריות בתחום הקנאביס.


לזוכה הראשון אף אחד לא מחא כפיים (כנראה כי חברי הקהילה זוכרים לו דברים)

שרן השכל קיבלה את פרס אשת השנה ולדעתי מגיעה לה כי רואים את המסירות שלה לשיפור חיי מטופלים וצרכנים.

עמוס דב סילבר היה מעדיף לקבל שחרור ממעצר במקום פרס של איש העשור, רק אומרת.


אחרי חלוקת פרסים לא עקבתי מה קורה - בכל זאת זה אירוע קנאביס וחברים הביאו טעימות של מיצויים חזקים ממה שיש לי בצריכה היומית 😝


בשעה 17 נגמרה הפעלת הילדים וקיפלו את השמשיות למרות שעדיין הייתה שמש והתחילו לבוא חבר'ה צעירים יותר ממני.

רוב הזמן הייתי עם חבריי המטופלים/ צרכנים שאני מכירה כבר שנים והם עשו לי את האירוע יותר מכל דבר אחר.


באופן כללי האירוע היה פחות מהנה ממה שציפיתי.🙁


הדברים הטובים שכדאי לאמץ לאירועים הבאים :

- שמשיות (שיישארו עד שעת שקיעה)

- שירותים ניידים - שיפור מעולה לעומת שנים קודמות

- פינות ישיבה (להוסיף עוד כריות)

- פינות הפעלה לילדים רחוקות מהאזור של מוצרים נלווים לקנאביס

- האירוע בתל אביב הוגדר כאירוע לכל המשפחה וזה משהו שכדאי לאמץ לאירועים הבאים. לדעתי גם מבחינת ההסברה שעושים כדאי לעשות הסברה מותאמת לילדים ולנוער.


דברים שפחות התחברתי:

- לא היו דוכני הסברה או כל הסברה במהלך האירוע, באמת ציפיתי לזה והתאכזבתי קשות שלא היה

- תחושה שבאתי ליום שיווק חידושי קנאביס - חידושים זה מבורך אבל לא היה הסברה אמיתית וכשניגשתי לעמדה שהיה בה מוצרים משלימים, שאלתי שאלות של מטופלת ולא צרכנית פנאי - קיבלתי נפנוף.

כאילו, זה חמוד שהמוצר עושה טעם/ ריח אחרים, אבל מה שמעניין אותי זה האם יש השפעה רפואית או סגולות רפואיות או שזה רק גימיק?

שונאת שמקטינים ראש כשאני רוצה תשובה אמיתית וכנה.

- 0 סיקור תקשורתי של מיינסטרים. ואל תבינו אותי לא נכון, זה לא שציפיתי שוואלה, YNET או ערוץ 12.. אבל יש מי שמתעסקים בתחום הקנאביס והם פרסמו 0 כתבות על אירועי היום. 0 כתבות על סיקור אירועי יום הקנאביס שהתקיימו בו זמנית בירושלים ובתל אביב.

- לקחו פוסט שלי והפכו אותו לנושא של כתבה - בלי להזכיר אותי או אפילו לציין קרדיט.

- כמעט 0 נוכחות נשית - היו אמניות בליינאפ אבל מבחינת קהל הרוב היה גברי וזה מצביע על חוסר הבנה של עולם הקנאביס וכי שימוש של נשים שונה משימוש של גברים בצמח.

*תכלס ביני ובין עצמי תוהה כמה נשים בחרו לא להגיע לאירועים בגלל הטרדות בעבר



לסיכום,

האירוע היה נחמד בעיקר בזכות החברים שפגשתי, חלק מהאירוע הרגיש לי כמו מכירת יח"צ של מי שיש לו עניין בתחום הקנאביס (ולא בתור צרכן או מטופל) ואם הייתי יודעת מראש שככה יראה כנראה הייתי בוחרת ללכת לצילומי נשים שהברזתי מהם בשביל להגיע ל420😐

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page