top of page
  • תמונת הסופר/תAngel S

When Winter Calls - ערב מלודי בחיפה



סצנת המטאל והאלטרנטיב בצפון מתעוררת לחיים ומזרימה לכאן מוזיקה חיה, בועטת ומקפיצה. החורף קר-א ושלושה הרכבים נענו ועלו להרעיד את חיפה. סקירת הופעה When Winter Calls


היי עטלפים 🦇

לאלו שמכירים את הבלוג ועוקבים אחרי ביוטיוב ואינסטגרם יודעים כמה חשוב לי לשמור על תרבות אלטרנטיבית חיה ולתת במה למוזיקה ואומנות שהיא לא מיינסטרים.

(ולאלו שלו - תתביישו לכם😜 ושימו עוקב כאן)

בחודשים האחרונים פספסתי אינספור הופעות של להקות שונות שרציתי לשמוע בגלל מצב רפואי וקושי להתנייד מהצפון לת"א, ההופעה האחרונה שהייתי זה פסטיבל מטאל נשי בתל אביב ואחריו נעדרתי מכל השקה/ הופעה/ ערב להקות (WINTER UPROAR, AWAKING, BACK FROM THE DEAD והרשימה ארוכה)

אז.. תתארו לכם כמה שמחתי לשמוע שמתקיים ערב מטאל ומלודי בצפון!!


ההופעה התקיימה ביום חמישי, בסופו של שבוע קריר וארוך במיוחד שכלל רעידת אדמה, גשמים, הצפות בכל חלקי הארץ בשילוב בקור ששואף לרדת מתחת ל 10 מעלות… האווירה המושלמת לקצת פיזוזים וניגונים בליווי דיסטורשן וצרחות 😉🤘🏻🥶


כדי לחמם את הצפון כמו שצריך הלהקות התחמשו בנגנים וזמרים אורחים מקומיים, ואחרי ששמעתי אותם בלייב הבנתי עד כמה הסצינה המקומית לא מקבלת מספיק חשיפה; יש כאן כישרונות מטורפים שיכולים לטרוף במות של פסטיבלים (ומי יודע, אולי עוד כמה שנים הם יכבשו במות בחו"ל 🤩 )


הגעתי לוונדרבר עם חבר ומיהרתי לתפוס מקום בשורה ראשונה כדי שאוכל לראות ולנשום (אני מטר ובמבה ובאתי בנעליים שטוחות). בזמן שחיכינו לתחילת הופעה הסתכלתי על הקהל שבא לווניו וראיתי מגוון - חבר'ה צעירים לפני צבא, אנשים קצת יותר בוגרים סביב גיל 30, ועוד כמה שעברו את ה 50. מימיני היה בחור צעיר עם שיער ארוך (למה חשוב השיער? כי כל ההופעה קיבלתי חלקים ממנו לתוך הפרצוף 🤘 🌪️ 🎸), משמאליי עמד חבר עם שיער ארוך (אותו לא קיבלתי לפרצוף) ודיברנו על טיפוח.

כן כן, טיפוח נו…. יש מטאליסטים מטופחים ואני אוהבת אותם במיוחד.

משמאלו של החבר עמדו הורים עם ילדה שלדעתי בטווח גילאים 9-11, ותמיד משמח אותי לראות ילדים צעירים בהופעות במיוחד אם הם עם הורים.

הלוואי ההורים שלי היו לוקחים אותי להופעות מטאל בגיל הזה, אבל סגנונות מוזיקה שלנו שונים 😒



ראשונים עלו Oceans On Orion עם השיר Start From Nothing

מהופעה להופעה אני רואה איך הם משפרים את הפרפורמנס, תקשורת והדינמיקה עם הקהל - בשבילי חלק מהחוויה של הופעה זה כשהאנשים על הבמה שמים לב לקיומי ונותנים כיף או שניים, חיוך וקריצה.

למה באתי שורה ראשונה אם לא בשביל כיפים וחיוכים?! (ומפרטים למי שמספיק לקפוץ ולתפוס בסוף הופעה)

במהלך ההופעה אושנז הזמינו זמרים אורחים - אורון אלול עלה לבמה לביצוע מרעיד קירות של Weaponized Misery


אחריו ניגנו את Killing the Messenger שיצא בקליפ רשמי יום אחרי ההופעה!


לקראת הסוף XIN עלה איתם לבצע את Confront Yourself והשאגה שלו מפתיע אותי כל פעם מחדש 😮‍💨

(הכרתי אותו מהפרויקט סולו שלו מאוד שונה, תנו האזנה ותבינו 🙂)

אני אוהב לשמוע ורסטיליות של אומן וזה מגניב שאפשר להשתמש בקול במגוון סגנונות.



אחרי אושנז יצאנו להפסקה קצרה והיה לי זמן לדבר עם חברים ולהתעדכן בחיים שלהם… לרובנו יש "חברי הופעות" שרואים בעיקר בין הופעה להופעה כי בגיל מסוים החיים נהיים עמוסים ומורכבים וקשה למצוא זמן בלוז, מזל שיש הופעות 😝

(יש לי חברים קבועים שאני רואה רק בהופעות בתל אביב ושהתגוררתי בירושלים היו לי חברים שראיתי רק בהופעות בירושלים)




המופע השני של הערב היה של StormbounD הסימפוניים שעלו עם השיר Altar Of Innocence, מלוות בצ'לנית נועה פרידמן והכנרת הילה סיטבון שהיו איתם לאורך כל ההופעה. סטורמבאונד עשו דבר דומה בפסטיבל מטאל נשי ומאוד אהבתי, זה נותן טאצ וצליל ייחודי להופעה ומדגיש שמדובר במטאל סימפוני 🤩 🎵 🎶

לאורך ההופעה הוזמנו לבמה זמרים אורחים - יותם אבני בשיר Sacred Lies



וידי דולב בשיר Away from Here



הסאונד שלהם מזכיר לי משהו שכאילו נשכח אצלי מהתודעה... שמעתי אותם כמה פעמים ולמרות שזה מוכר, בכל פעם זה נשמע קצת אחרת.

במהלך ההופעה שלהם נכנסתי למצב של ניתוק… בימים שעברו מאז ההופעה התלבטתי אם לכתוב על זה ואם כן - איך. החלטתי להתגבר על החשש שאנשים ידעו את זה עליי והפחד שזה יקרה לי שוב בהופעות, כי זה קורה גם ככה.

המוח שלי התנתק ועשה ריסטרט לעצמו, תוך כדי שאני ערה ועומדת במקום הומה אדם, לכאורה צופה בהופעת מטאל בשורה ראשונה.

ברגעים הראשונים קשה לי לקלוט מה קורה. כאילו איבדתי פוקוס ושכחתי איך נושמים ואיך הגעתי לכאן.

הסתכלתי על הסביבה שלי כדי להתקרקע… מולי במה עם אנשים עליה, לצידי גברים עם שיער ארוך שזורקים את עצמם קדימה ולצדדים בקצב המוזיקה שיוצאת מהרמקולים, מאחורי עשרות ידיים באוויר ובאחד הצדדים מתארגן מושפיט.

אני בהופעת מטאל.

נושמת לרווחה.

זה מקום בטוח להתנתק בו.

אבל איפה אני בהופעת מטאל? באיזה עיר?

לרגע הרגשתי כאילו אני בגגארין אבל נשמע לי לא הגיוני, לא נסעתי לתל אביב בשביל זה..

אז אני במקום קרוב לבית. איפה הבית שלי?

בחיפה. מה יש בחיפה?

וונדרבר

אז אני בוונדרבר.

וחזרתי למקום בו עמדתי ולאירוע שבו אני נמצא.

אני בוונדרבר חיפה בהופעה חורפית של 3 הרכבים מלודי-סימפוני.

איזה כיף לי.



אחרי סטורמבאונד הרגשתי שכבר ממש בא לי ללכת, ומצד שני בא לי לראות את דיסטורטד שוב..

אז חיכיתי ש DistorteD יעלו (היה שווה לחכות!)

בזמן ההפסקה דיברתי עם אחד הבחורים שעמדו קרוב אליי.. כלכך קרוב שחצי מההופעה השיער שלו היה בתוך הפנים שלי. הוא לפני גיוס ועף על הערב הזה, מתבאס שבעוד כמה זמן השיער יירד בגלל צה"ל, הצעתי לו לתרום כי יש מספיק אורך 😂


דיברנו עוד קצת על ענייני מוזיקה ואז האורות הוחשכו ודיסטורטד עלו והתחושה מהקהל הייתה שחיכו לזה, אני בוודאות חיכיתי.


השילוב של סאונד כבד עם שירה נשית נקייה מעוררת בי התרגשות ורטטים בגוף כמו של הילדה בת 16 שהייתי כשגיליתי את המטאל הסימפוני. אפיקה היו הראשונים שהתאהבתי בהם קשות, וראיתי אותם בארץ פעמיים ב VIP.

במהלך ההופעה הסתכלתי על האנשים על הבמה ואנשים בקהל, על התקשורת ביניהם ואיך אפשר לזהות את המקצועיות והביטחון של אנשים שכבר עלו על במה או שניים, לעומת הרכבים חדשים שראיתי לאורך השנים עם פחות ניסיון.


מצד אחד דיסטורטד היו לא פעילים 13 שנה ורוב האנשים בקהל לא הכירו אותם, מצד שני הצמא לשמוע אותם הביא ילדים ונוער לוונדרבר. ההופעה של דיסטורטד הזכירה לי להקות ששמעתי בצוללת צהובה לפני 14 שנה, בפסטיכאסח הירושלמי. בלאק מטאל סימפוני ישן (חדש) וטוב 🥰



כשחזרנו לבית דיברתי על זה עם חבר וחשבנו על זה שחצי מהקהל היו פעוטות בתקופת פעילות הראשונה של דיסטורטד, ומצד שני התקשורת והוייב מהקהל הרגיש שמכירים אותם שנים (ואולי זה נכון לגבי החבר'ה בגילאי 35+ שהיו).

הגענו למסקנה שאנחנו זקנים ותהיות עד מתי נמשיך ללכת להופעות מטאל שנגמרות באמצע הלילה. (בחיי ששמעתי הרגע את הזקנה שבי יוצאת )


לסיכום,

ההופעה הייתה מהנה ובא לי לראות את כל ההרכבים שוב!!

אושנז משחררים אלבום החודש, דיסטורטד עובדים על שירים חדשים וסטורמבאונד שיחררו אלבום לאחרונה וחתמו בלייבל, מה שאומר שצפויות הופעות מכולם🤩


ונכון שהרגע הייתה הופעה גדולה בצפון, אבל תכף יש עוד כמה שממש מרגשות אותי 😎

9 מרץ - SAFFEK בהופעה בחיפה

מרץ/אפריל (טרם נקבע תאריך) - ACID JHONSON בסיבוב הופעות של שחרור אלבום מגיעים לחיפה תעקבו אחרי ביוטיוב והירשמו לאתר לעדכוני מוזיקה ושטויות אחרות לפלייליסט של When Winter Calls שצילמתי קישורי להקות: Oceans On Orion - פייסבוק יוטיוב אינסטגרם אתר טיקטוק StormbounD - פייסבוק יוטיוב אינסטגרם אתר DistorteD - פייסבוק יוטיוב אינסטגרם

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page