top of page
  • תמונת הסופר/תAngel S

Femme Metal 2022 - פסטיבל מטאל נשי

עודכן: 24 בנוב׳ 2022

תרבות המוזיקה האלטרנטיבית בארץ מגוונת בסגנונות ועשירה במוזיקאים מוכשרים שרובם גברים, אז כששמעתי על פסטיבל מטאל נשי הבנתי שאני רוצה להיות שם. זה לא שבמטאל בארץ חסר נשים, יש ייצוג נשי בתעשייה אבל רובה עדיין שייכת לגברים. (בעיקר בכל התחום שמאחורי הקלעים)

בשנים האחרונות אני רואה יותר נשים בעמדות שפעם היו בעיקר "רק" גבריות - בסיסטיות, מתופפות וגיטריסטיות. סולניות תמיד היו 😉

גם צלמות התחילו למלא את ההופעות.

הפסטיבל מיוחד מבחינתי בשל העובדה שמארגנת ויוזמת האירוע היא אישה שאני מעריצ.ה את העבודה והחזון שהיא יוצרת לתוך מציאות.


לקראת הפסטיבל תפרתי לעצמי בגד שאני סופר מתלהב.ת ממנו וחיכיתי בכיליון עיניים לראות את הלהקות שקראתי עליהן בליינאפ. חלק משמות הלהקות מוכרות לי מהופעות שלא הצלחתי להגיע אליהם (אבל ראיתי פרסומים אצל חברים) וחלק לא שמעתי עליהן כלל עד כה ולכן שמחה שיצא לי להיחשף אליהן בפסטיבל הזה.

כל אירוע מוזיקה שחושף אותי להרכב חדש, מלודיות חדשות ואנרגיות חדשות ממלאות אותי אושר וציפייה שרק מעריצים יכולים להבין 🤩

בשבילי מוזיקה זה כמו סם חיובי וחיוני, טיפול רגשי ואירוע תרבות וחברה - הכל בכרטיס אחד.


כמו לפני כל אירוע הייתי בהתרגשות והפעם נוסף לזה לחץ שלא אגיע בכלל, בזכות עדי שלא וויתרה מצאנו טרמפ הלוך-חזור לחיפה ובשבילי זה כל מה שצריך 😀 לרוב ההופעות שיש באמצע שבוע יש אוטובוסים אבל לא בשבת.

יצאנו מחיפה בשעה מוקדמת ולפי התכנון ההגעה הייתה לכיוון 7, שעת M&G עם האורחים המיוחדים מחו"ל קלי סנדאון ומגי לויטן; למציאות תכנונים משלה ועמדנו קרוב ל שעה (במצטבר) בפקקים בנסיעה מחיפה לתל אביב.

לצערי פספסתי את Forces - להקת מטאלקור - דג'נט ממודיעין ששחררו אי.פי. בשם Allies ונשמע שזו רק ההתחלה. מקווה שיצא לי לראות אותם בעתיד.


הגעתי לגאגרין בדיוק כשההופעה של סטורמבאונד התחילה. StormbounD - להקת המטאל הסימפוני שחיממה את Epica בישראל ושחררה את אלבום הבכורה December, חתמו לאחרונה בלייבל Wormholedeath.

חיכיתי לראות אותם בלייב כבר תקופה, בדרך כלל מטאל סימפוני זה אהבה משמיעה ראשונה 🤘 🎶

הציפייה השתלמה וכשראיתי ושמעתי אותם בלייב הבנתי שתחושת הבטן שלי לגביהם הייתי נכונה, זו אהבה משמיעה ראשונה.


הוייב שלהם מזכיר את סקארדסט כשרק הכרתי אותם.

מלבד העובדה ששני ההרכבים חיממו את אפיקה בארץ (2017 סקארדסט ו 2022 סטורמבאונד), משהו בנוכחות על הבמה, הביצוע והתקשורת עם הקהל מזכיר לי הופעות שהייתי בהן לפני 5 שנים.

לצפות בלהקות בשלבי הפריצה שלהם זה כמו לראות יהלום לא מלוטש שעובר את תהליך העיבוד (חתימה בלייבל בינלאומי ופתיחת שערים לקהל מחוץ לישראל הקטנה) - תמיד משמח אותי ואני מחכה לראות אותם שוב וגם לעקוב אחרי הצמיחה המוזיקלית שלהם.

אני דיי בטוח.ה שבעוד 3-5 שנים הם כובשים במות בפסטיבלים בינלאומיים, נחכה ונראה 😎




בסיבוב הופעות האחרון שלהם הייתי קטינ.ה וללא מודעות לעולם העשיר של תרבות המטאל בארץ. הקאמבק שלא ידעתי שחיכיתי לו זה של DistorteD המעולים שחזרו לפעילות בפסטיבל Metal 4 Peace (זה הזמן להזכיר שהמלחמה באוקראינה עדיין בעיצומה.. לצערנו).

אל חברי הלהקה המייסדים, מירי מילמן ורפי מור הצטרפו אמיר סמי אליקים ואוהד אלו.

דת' מטאל מלודי זה פחות הסגנון שלי אבל דיסטורטד הצליחו לכבוש אותי, ומי יודע… אולי עוד אתאהב באלבום החדש שלהם שנמצא בתהליכי כתיבה, שווה לעקוב אחריהם לעדכונים.





יש מי שבא עבור השואו, יש מי שבא עבור המוזיקה ויש מי שבא עבור שניהם. ההופעה של Orpheus Blade התחילה ותוך שניות נשאבנו לחוויה שנקראת אורפיוס בלייד, אנרגיות מתפוצצות בשילוב צלילים עוצמתיים וקרקס מתמשך שמשאיר את הצופה המום (בקטע טוב, כן?)


הופעה שלהם זו חוויה רב חושית של צלילים, אורות וסצינות שונות המתרחשות במקביל ואי אפשר לצפות מה הדבר הבא שיקרה על הבמה - רקדן על עמוד, 2 נשלטים ושאר הכישופים שהתרחשו שם 😈 (נוו לא ציפיתם שאני אתאר לכם את כל ההופעה נכון? תבואו פעם הבאה)



ואז קלי סנדאון עלה לבמה לשיר יחד עם עדי


לאחר מכן מגי הצטרפה לבמה והקרקס הפך לחגיגה 🙂


מה בעתיד של אורפיוס?

סיום הקלטות אלבום בסלובניה, שחרור קליפ ועוד הפתעות 😀




לאחר ההופעה של אורפיוס עלו האחרונים בליינאפ, Compile - להקת פרוג מטאל שנוסדה בירושלים ושחררה את האלבום הראשון Reaching (ומתכוננת לקראת אלבומה הבא). לצערי פספסתי אותם כי מיהרנו לחזור לחיפה (בכל זאת יצאנו מהגגארין לקראת 1 והגעתי לבית באיזור 2). כולי תקווה שאצליח לשמוע הופעה מלאה שלהם ולא רק בחצי-אוזן תוך התארגנות לנסיעה צפונה.



לסיכום,

הפסטיבל היה כיפי ומדהים והביא אליו מגוון סגנונות וא.נשים שונים, הליינאפ בנוי בצורה טובה ומדויקת ושמחתי להיחשף לסגנונות והרכבים חדשים.

מה פחות: הנסיעה לתל אביב רצופת הפקקים והמזגן המקפיא של הגאגרין שגרם לי לחזור מצוננ.ת

מה מפתיע: לראשונה העלתי סרטון לייב מהופעה עם הגבלת צפייה, ותודה ל #RED


תהיו חמודים ותעקבו אחרי ביוטיוב וכאן - לעדכוני מוזיקה ושטויות אחרות לפלייליסט של Femme Metal 2022 שצילמתי


קישורי להקות: פייסבוק יוטיוב אינסטגרם - Forcas

164 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page