top of page
  • תמונת הסופר/תAngel S

החלמה מפוסט טראומה: זיהוי ושינוי דפוסי התנהגות || לחיות עם CPTSD

עודכן: 29 במאי 2023

סיטואציות ממוחזרות של טראומה זה תחושה שכבר הייתי במצב דומה פעם, הבטחתי לעצמי שאני לא אעשה את אותה הטעות - והנה שוב אני בסיטואציה טראומטית בלי להבין איך שבתי לכאן. איך מזהים ומשנים דפוסי התנהגות שמקורם בטראומה?

במהלך חיי הבוגרים שחזרתי סיטואציות טראומה בלי להבין למה חזרתי לנקודה שמעלה בי זכרונות ילדות, ואיך שוב אני בקשר / סיטואציה שמשחזרת טראומה. הנחתי שהחיים פשוט "קורים לי" וזה מה שנועד לקרות אז אין דרך לשנות או להילחם בזה. חייתי על אוטומט וקיבלתי על עצמי שזה המצב שלי לתמיד; כך היה בילדות ואם התמודדתי עם סיטואציות קיצון וטראומה בילדות אין סיבה שבבגרות לא אצליח לחיות עם זה.


ילדים שחוו טראומה רגשית מתמשכת בעקבות הזנחה או התעללות מפתחים דפוסי התנהגות וחשיבה שונים מילדים אשר גדלו בסביבה מכילה, אוהבת ומזינה פיזית-רגשית. דפוסי התנהגות אלו מושרשים בילדים ומלווים אותם בגיל ההתבגרות ולתוך החיים של מבוגר עצמאי. דפוסי ההתנהגות והחשיבה הטראומטית, שלרוב לא נמצאת במודע של אדם המתמודד עם פוסט טראומה מילדות - גורמים (לא במודע) לשחזור טראומה ותחושה של חזרתיות ו"ככה זה תמיד היה אז ככה זה תמיד יהיה". זיהוי ושבירת דפוסי התנהגות וחשיבה אפשריים והם צעד קריטי על מנת להגיע להחלמה ורגיעה בסימפטומים של דיסוציאציה וניתוקים שמקורם בפוסט טראומה מילדות (CPTSD).


למה חשוב לזהות דפוסי התנהגות של פוסט טראומה מילדות (CPTSD) ?

רוצה להמשיך לקרוא?

רק המנויים של angimsyakl.com יכולים לקרוא את הפוסט הזה.

bottom of page