top of page
  • תמונת הסופר/תAngel S

מוזיקאים עצמאיים מחוץ לקופסא - חיפה

עודכן: 24 בנוב׳ 2022

בחודשיים האחרונים יצא לי להיות בשני אירועי תרבות של עולם המוזיקה העצמאית בחיפה - לא כולל הופעות שכתבתי עליהן כאן.

האירועים כללו הרצאות של מוזיקאים ואנשים מתחום המוזיקה, סאונד והפקת אירועים.

האירוע בשיתוף ומימון קרן חיפה בוסטון, גולדמונד, הכל קורה - אירועי תרבות ואירועים בחיפה ובהפקת וידי דולב - ותודה לווידי על הפקת אירועים חשובים לתרבות המוזיקה העצמאית בחיפה, לא כל אחד היה משתמש בכספי מענק לעזור לחברים מהתחום ולבניית קהילה

אירוע ראשון 14.7

פגשתי חברים והכרתי כמה חדשים, ההרצאות שעניינו אותי בעיקר היו של קומרן סהר שסיפר על מאחורי הקלעים של מבנים ארגוניים ובוקינג בפסטיבלים, של נועה אקסינר שסיפרה על מאחורי הקלעים של תכניות מוזיקה ברדיו ומה דרוש ממוזיקאים כדי להיכנס לרשימת השמעה של תחנות שונות; הרצאה של עומרי יגן נציג הצוללת הצהובה בירושלים ושל פסטיבל חשיפה בינלאומית שמתקיים כל שנה בנובמבר.

קומרן סהר מרצה בגולדמונד
מבנים ארגוניים ובוקינג בפסטיבלים - קומרן סהר


*עומרי חבר בלהקת FIXED STARS שיש להם פסטיבל עצמאי שנקרא HEADS UP ואני מצפה לפסטיבל הזה גם השנה למרות שעדיין אין פרסומים בנושא.

עומרי יגן מרצה בגולדמונד
פסטיבל חשיפה של הצוללת הצהובה - עומרי יגן

ההרצאה המפתיעה הייתה של ארנולד נסיס - מוזיקה עצמאית\גיימינג עצמאי - איך הפכנו פתקית לחצי מיליון דולר. מעבר לסיפור ההצלחה הלא שגרתי, מה שהלהיב אותי בסוף הערב זה לגלות שקפריציה הפקות קנו את הבלייז בר בירושלים שהיה בית שני שלי בעשור האחרון ובעצם הצילו אותו מסגירה (או שאפשר לקרוא לזה תחיה מחדש🧐)



אירוע שני 4.8

הייתי קצת באאוט בגלל מצב בריאותי ולמרות זאת נהינתי מהרצאות מעניינות של דין כץ ריטוב שדיבר על נוודות דיגיטלית, גיימינג ופוסט פרודקשן וסיפר על פיתוח מוצר ואיך מוזיקאים משתלבים בתעשיית ההייטק, סרטים ומשחקים. להרצאה של אביב גזלן על תרבות DIY התחברתי בתור מי שמכינה את התוויות למוצרים באופן ידני ואריזות לסבונים שלי ממוחזרות.

אביה קופלמן מרצה באירוע מוזיקאים מחוץ לקופסא
אביה קופלמן

יובל קריימר דיבר על מוזיקה, פיתוח מוצר, ניפוץ מיתוסים ומוטיבציה. הדבר העיקרי שלקחתי מהרצאה שלו זה להיות בסביבה פורה רעיונות וחידושים - להקיף את עצמי באנשים שמביאים אנרגיה של טוב ועשייה כי בסביבה של "התבכיינות" וראייה שלילית קשה לשמור על מוטיבציה לאורך זמן.

יובל קריימר מרצה בגולדמונד
ניפוץ מיתוסים ושימור מוטיבציה לאורך זמן - יובל קריימר

עמית פורטוס דיבר על הדרך שלו כמוזיקאי וזיהוי נקודות חולשה וחיזוק נקודות אלו אצל מוזיקאים.

את רוב ההרצאה של המלחינה אביה קופלמן פספסתי כי הייתי בפינת התאוששות (בכל זאת קרוהן ופיברומיאלגיה באים איתי לכל מקום 😪 😵)

מקווה להרגיש טוב יותר באירועים הבאים 🤩

עמית פורטוס מרצה בגולדמונד ספרים
זיהוי וחיזוק נקודות חולשה אצל מוזיקאים - עמית פורטוס

את האירוע השלישי בסדרה 11.8 פספסתי 🥺

מאטיי גובץ- Matej Gobec (מפיק וטכנאי סאונד מסלובניה) הרצה בנושא מוזיקה והשפעה שלה על תודעה; האירוע התקיים בירושלים בבלייז בר המחודש שהפך לבר גיימינג בנוסף להיותו מקום להופעות מוזיקה בחינם - כמו שהיה ב 13 שנה מאז הקמתו🤘🤘



לאירועים ועדכונים נוספים שווה לעקוב הכל קורה - אירועי תרבות ואירועים בחיפה || וידי || גולדמונד ספרים


 

לסיום, יש כמה אירועי מוזיקה שמרגשים אותי ואני מחכה לקראתם🤩 (ואופטימית מאוד במחשבה שאצליח להגיע לכולם) כדי שלא תפספסו את אירועי המוזיקה השווים של סתיו - חורף 2022 🍂 🍁:

**גילוי נאות - אני לא מקבלת כסף או הטבות כלשהן על התכנים שמפורסמים כאן, המטרה היא לקדם תרבות מוזיקה עצמאית ואלטרנטיבית וכל התכנים זה דעתי האישית. במידה ואקבל הטבה עבור פרסום אדאג לציין זאת באופן ברור**

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page